• Dóra 49574 számú kérdése
  • 2021-06-10

Üdvözlöm! 2020. őszén tetőt cseréltettem a házamon, mellyel egy vállalkozót bíztam meg. A munkák befejeztével én problémát nem tapasztaltam a tetővel kapcsolatban, nem is jeleztem soha. 2021. tavasszal a házat eladtam. Az új tulaj a tavaszi nagy esőzéseknél kifogásolta, hogy nagyon folyik a víz mindenhol, szakértőt hivatott, aki szerint a tető rosszul lett felrakva, helytelen anyagok lettek használva (elavult fólia). Az új tulajdonosnak odaadtam a szerződést és a vállalkozó elérhetőségét és én magam is felhívtam a figyelmét, hogy az új tulaj keresni fogja. Ennek ellenére a kapcsolatfelvétel és megegyezés akadozik köztük, az új tulaj pedig felém fenyegetőzik perrel és követeli, hogy más szakemberrel szeretné megcsináltatni, és annak költségét én álljam. Én arra hivatkozok neki, hogy a tető garanciás, neki kellene a vállalkozó felé a jótállást érvényesíteni.
Mit tehetnék az ügyben?
Kérdésem az lenne, hogy kit terhel ebben az esetben felelősség, engem vagy a kivitelezőt? Kellene - e bármit fizetnem az új tulaj felé?
Előre is köszönöm szépen a segítséget!

Tisztelt Dóra,
bár az adásvételi szerződést nem ismerem, abban elvileg benne kell, hogy legyen egy esetleges rejtett hibára vonatkozó kitétel, - amellett, hogy a "megtekintett állapotban vétel" nyilván benne foglaltatik az adásvételi szerződésben amennyiben ez nem került szabályozásra, és ha jól értem a garancia, illetve jótállási ideje nem telt el,mindenképpen a kivitelező felé kell a tulajdonosnak bármilyen, ezzel kapcsolatos követelést érvényesítenie. Álláspontom szerint Önnek mindezek alapján nem kell az új tulaj felé fizetnie. A kivitelezőnek pedig helyt kell állnia.



Tisztelettel
Dr. Bese Julianna ügyvéd
2800 Tatabánya, Fő tér 3. fsz./1.
+36 34 788-523

iroda@drbesejulianna.hu

Közösségi oldal: