ingatlanjog.hu


Kalkulátorok
Iratmintatár
Tekintse meg szerződés- és beadványmintáinkat, valamint az egyedi ügyletekben felhasználható "Adatkérő lapjainkat"!
Ingatlanjogi aktualitások, hírek
Hírlevél
Az ingatlanokat érintő fontosabb jogszabályok jegyzéke
Fogalmak az ingatlanjog tárgyköréből
A tulajdonjogról. Szerzési jogcímek
Adásvétel és csere szabályai a Ptk.-ban (idézet)
Öröklési szabályok: általános szabályok, törvényes öröklés, végintézkedésen alapuló öröklés, kötelesrész, örökös jogállása,
Ajándékozási szabályok
Külföldiek magyarországi ingatlanszerzése
Tartás és életjáradék. Öröklési szerződés
Zálogjog
A termőföldre vonatkozó speciális szabályok
Közös tulajdon és az elővásárlási jog
Társasház. Lakásszövetkezet
Haszonélvezeti jog. Szolgalmi jogok
Ingatlanok bérlete (jogszabályok, jogszabály-magyarázatok)
Önkormányzati tulajdonú bérlakások
Adózás ingatlanból származó jövedelem esetén
Illetékek
Lakástámogatási rendszer elemei ("szocpol", "fél-szocpol", "FOT", kamattámogatások)
A lakás-takarékpénztárakról
Szomszédjogok
Birtok. Birtokvédelem
Az ingatlanok "zöldkártyájáról"
A lakásépítéssel kapcsolatos kötelező jótállásról
Az ingatlan-nyilvántartási szabályokról
Tulajdoni lap. A TAKARNET-rendszer
Földhivatalok
Luxusadó
Az ingatlantulajdon házassági (élettársi) vagyonjogi vonatkozásai
Banki ügyletek, lakáshitelek, devizahitelek
Ingatlanok biztosítása
Ingatlanközvetítőknek
Ingatlanberuházóknak, lakásépítőknek
Vagyonadó, ingatlanadó (2010-től)
Jogszabályok
Ügyvédi közreműködés
Polgári eljárásjogi tájékoztató

Az ingatlanok tulajdonjogának megszerzése
Öröklési joggal összefüggő kérdések és válaszok
Külföldiek magyarországi ingatlanszerzése és -elidegenítése
Ingatlanok bérlete
Haszonélvezeti jog, szolgalmi jogok, használati jog,
Az önkormányzati bérlakások szabályai
Közös tulajdon szabályai. A megszüntetés lehetőségei
A házassági (élettársi) vagyonjog kérdésköre
Birtokvédelem. Eljárási szabályok
Társasház. Lakásszövetkezet
A lakástámogatási rendszer elemei ("szocpol", "fél-szocpol", fiatalok otthonteremtési támogatása)
Vagyonszerzési illeték szabályai. Kedvezmények és mentességek
Adózás ingatlanból származó jövedelem esetén. Lakásszerzési kedvezmény
Az ingatlanadóval és a vagyonadóval (hatályba lép 2010. január 1-től) összefüggő kérdések és válaszok
Termőfölddel kapcsolatos sajátosságok
Tartás és életjáradék, öröklési szerződés
Lakásépítés, új lakások megvásárlása,
Építéshatósági eljárással kapcsolatos kérdések és válaszok
Banki ügyletek, jelzálogjog, vételi jog, végrehajtási jog
Szavatosság és jótállás (garancia) ingatlanok esetében
Ügyvédi közreműködés
Ingatlanközvetítői közreműködés
Ingatlan-nyilvántartási kérdések és válaszok
Egyéb - máshová nem sorolt - ingatlanjogi problémák
Köszönetnyilvánítások
2011-es év (tematizálva)
2010-es év (tematizálva)
2009-es év (tematizálva)
2008-as év (tematizálva)
2007-es év (tematizálva)
2006-os év (tematizálva)
2005-ös év (tematizálva)
2004-as év (tematizálva)
2003-as év
2002-es év
Vissza a főoldalra
Kinga 22627 számú kérdéseBudapest2008-01-09
Tisztelt dr. Nagy Zoltán ügyvéd Úr!

Tartási szerződéssel kapcsolatban szeretném a tanácsát kérni.
2005. novemberében nagymamámmal tartási szerződést kötöttem, egy kertes ingatlan 1/2 tulajdonjogáról (az ingatlan másik fele az én tulajdonomban van). Nagymamám szerencsére jó egészségnek örvend, időközben azonban életkörülményeink megváltoztak, ezért arra az elhatározásra jutottunk, hogy az ingatlant eladjuk és nagymamámmal együtt elköltöznénk. A kérdésem az lenne, hogy ilyen feltételek mellett, milyen módon tudjuk a tartási szerződést megszűntetni, illetve milyen egyéb tennivaló van a tulajdonjog tisztázása érdekében. Azt még megjegyezném, hogy a vagyonszerzés után az Illetékhivatal által kiszabott illetéket jelenleg is fizetem, egyenlő részletekben.

Tanácsát előre is köszönöm.
Üdvözlettel
V. Kinga
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Kinga!
Nincs akadálya, hogy a jelenlegi ingatalant eladják, és nem is feltétlenül fontos a szerződés felbontása, azt továbbra is tekinthetik önmagukra kötelezőnek, és folytatódhat a teljesítése. Az eladásnál a bejegyzett jogokat: tulajdonjog, tartási jog, haszonélvezeti jog meg kell szüntetni, át kell ruházni - de mindezeket a szerződés keretein belül (előtte szükségtelen és drága) és aztán eldönthetik, hogy az újabb ingatlannál a tulajdonjogon kívül milyen egyéb jogokat jegyeztetnek be.
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Erzsébet 22626 számú kérdéseNógrád2008-01-09
Örökölhet -e egyik szülőm első házasságából származó gyereke, ( akivel 50 éve nem tartja a kapcsolatot ) másik szülőm 1/1-es ingatlanjából, amelyben viszont 45 éve együtt laknak? Tisztelettel: Erzsébet
dr.Czudar Sándor ügyvéd válasza2008-01-17
Tisztelt Erzsébet!

A törvényi rendelkezés szerint törvényes örökös elsősorban az örökhagyó gyermeke. Amennyiben az „egyik szülője első házasságából származó gyereke” és a „másik szülője” között közvetlen vérrokoni kapcsolat nem áll fenn vagy "másik szülője" nem fogadta örökbe, akkor a törvényes öröklés rendje szerint nem örökölhet. Örökölhet viszony végrendeleti intézkedés alapján.

Tisztelettel
dr.Czudar Sándor ügyvéd
2660 Balassagyarmat, Rákóczi u. 13.
+ 36 35 500031

sandor.czudar@czudarugyved.hu

Hedvig 22625 számú kérdéseBudapest2008-01-09
Tisztelt Ügyvéd Úr!

Kérdésem, hogy nem újonnan vásárolt, hanem már több éve valakinek a tulajdonában lévő ingatlanra kiköthető-e haszonélvezeti jog. Mik ennek a feltételei és milyen illetéket kell fizetni.

Előre is köszönöm válaszát
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Hedvig!
Igen, lehet alapítani ilyen ingatlanon is haszonélvezeti jogot - ingyenesen vagy ellenérték fejében. Mindehhez egy ügyvéd által készített és ellenjegyzett okirat szükséges a felek szerződéses akaratáról.
Az érték és a haszonélvező életkora ismeretében lehet az illetéket meghatározni.
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Zita 22624 számú kérdésePest2008-01-09
Köszönjük válaszát a 22619-es kérdésre. Csak ráépítési megállapodásunk van, melyben annyi szerepel, hogy a tulajdonosok (szüleim) ingyenesen hozzájárulnak, hogy mi önálló lakást építsünk emelet ráépítés formájában. Valamint hogy a felek tudomásul veszik, hogy a ráépítéssel az ingatlanon közös tulajdon keletkezik, és az általunk létesített lakásra eső érték alapján tulajdonjog illet meg minket. A használatbavételi engedély kézhezvétele után kérjük az ingatlan közös tulajdonának ingatlan-nyilvántartási bejegyzését és egy külön megállapodás alapján az ingatlan használatát is meghatározzük. Ez megtörtént és a földhivatal bejegyezte a felek részére, az ¼ részeket. Más fajta szerződésünk nincs. Ezek alapján akkor talán már nincs semmi dolgunk, bejelenteni valahova, rosszabb esetben fizetni?
Köszönjük válaszát.
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-19
Tisztelt Zita!
Az elmondottak alapján nincs teendő és/vagy fizetési kötelezettség.
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Zsolt 22623 számú kérdéseBudapest2008-01-09
Tisztelt Ügyvéd Úr!
Köszönöm válaszát a "22599 számú" kérdésemre.
Csak nem értem hogyan lett ilyen magas az illeték, ha nem változtak a jogszabályok. Nyílván én nem tudom akkor rosszul a számítást, de nekem csak 140e Ft jött ki, amennyiben eladom 17mó-ért a lakásomat és 22mó-ért veszek egy másikat. Akkor elvileg nem a kettő közti 5mó Ft után kell 4mó-ig 2%-ot (azaz 80e Ft), a maradék 1mó-ra pedig 4%-ot (azaz 60e Ft) fizetnem? Eddig sem így volt?
Azt még hozzátenném, hogy a vásárlandó lakás nem új építésű, hanem az is használt lesz. De elvileg ez az illeték szempontjából mindegy. Ezt jól tudom?
Előre is köszönöm ezt a válaszát is!!!

Tisztelettel,
Zsolt
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Zsolt!
Az illetékszabályok nem változtak, és a számítása helyes, így aztán nem is értem, hogy miért adtam rossz választ, de most nem tudom visszakeresni a korábbi kérdés-választ. A két ügylet egy éven belül történik? A megszerzendő ingatlan egésze az Öné lesz?
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Varga Ágnes 22622 számú kérdéseBudapest2008-01-09
Tisztelt Dr.Nagy László!

Telekmegosztással kapcsolatban lenne kérdésem.

Párommal egy 5 lakásos társasházba költöztünk,ahol egy 1550 mm2-es telek fekszik,mi a szomszédok kutyái miatt/mivel azok szabadon rohangálnak éjjel-nappal/ ill. a telek jelenlegi elhanyagolt állapota miatt ,szeretnénk megvásárolni a tulajdonihányadunkat!100/19.Szeretnénk lekeríteni a részt ami ránk esik,van-e erre mód?Tudja később gyermeket szeretnénk,és ez így nem állapot! Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel: Varga Ágnes
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Ágnes!
A társasházi telek megosztása - valóban megosztásként értelmezve a kifejezést - nem lehetséges. Annak azonban nincs akadálya, hogy a társasházi tulajdonostársak a telek használatát egymás között megosszák és az elkerítést is lehetővé tegyék. Mindez azonban egyoldalúan nem történhet, csakis közgyűlési döntés alapján.
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Török Rozália 22621 számú kérdéseBács-Kiskun2008-01-09
Kedves Ügyvédnő!
Nem akarok nagy szavakat használni, de csodálattal adózom segítőkészségükön, gyors válaszukon, amikor 30 napos ügyintézési határidők nem kerülnek betartásra az élet rengeteg területén.
Köszönöm a segítséget, hogy hol találom meg a választ.
Ön mintha gondolatolvasó lenne, mert a bejelentő, ősszel valóban a nyugalmuk érdekében, takarmányfelevés, gyermekriogatás miatt fordult a jegyzőhöz, bennünket pedig a napokban keresett meg, de akkor a nem megfelelően tartott állatok miatt.
Igen a jegyző elmondta nekem telefonon, az illető nehéz anyagi körülményét és, hogy öntörvényű a gazda, és igen tudjuk, állatorvosi szakvéleményt kérünk, az illető állattartástól eltiltását, az állatok elkobzását, stb.
Számunkra újdonság volt a birtokvédelem kifejezés, így állatvédelmi témában, azt hittem saját logikámmal az emberek között fennálló helyzetet jelent.
Jó egészséget, munkasikereket kívánva üdvözlettel és tisztelettel:
Török Rozália
dr.Baksa Erika ügyvéd válasza2008-01-09
Tisztelt Rozália !

Nagyon szívesen a választ.
Elismerő szavait köszönöm kollégáim és magam nevében is… igyekszünk.
Munkájukhoz sok sikert és kitartást kívánok!

Tisztelettel
dr.Baksa Erika ügyvéd
6000 Kecskemét, Rákóczi út 21.B.
+36 76 479605

drbaksae@t-online.hu

Opánszkyné 22620 számú kérdésePest2008-01-09
Tisztelt Ügyvédúr!
Férjem házasságkötésünk után vásárolt egy ingatlant ami 100 %az ö nevén van.
A ház tulajdoni lapján is ö szerepel.
Szüleim sajnálatos halála folytán én pénzt örököltem.
Az én pénzemböl ujitgatjuk a férjem házát..amiben most élünk..
Sajnos a jelzáloggal terhelt hitel miatt elég problémás a nevem rákerülése a a tulajdoni lapra..
A megnyugtatásomra ügyvéd elött készitettünk egy házassági vagyonjogi szerzödést amiben nekem ajándékozza a ház felét..
Ügyvédnél is voltunk persze ezen kivül és 2 teljesen ellentmondo véleményt hallotunk..
A kérdésem annyi lenne hogy esetleges válás esetén én most igy jártam ..vagy pedig jogosan engem illetne a ház fele a férjemet pedig az örökölt összeg fele..
tisztelettel várom válaszát
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Opánszkyné!
Elvileg a lakás és az ön öröksége is a különvagyonuk része. De Ön ennek a vagyonnak a terhére ráfordtott bizonyos összegeket a háazstárs különvagyonára, amellyel kapcsolatban akár tulajdoni igénye is lehet, de megtérítési igénye mindenképpen - feltéve, hogy utóbbi nem évült el.
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Zita 22619 számú kérdésePest2008-01-09
Tisztelt Ügyvéd Úr!

Elég bonyolult a helyzetünk, legalábbis mi annak érezzük.
2005-ben kezdtünk építkezni, emelet ráépítés formájában a szüleim lakóházára. Külön bejárattal, külön víz-gáz-villányórával, szocpolt is kaptunk, nem is ezzel van a gond. A földhivatalban már be is jegyezték 2007 év végén a tulajdon jogot 1/4 rész nekem, 1/4 rész a férjemnek, a másik rész a szüleimé.
Kérdésem az lenne, hogy nekünk ez után még kell fizetni adót vagy illetéket? Ilyen esetben nem áll fenn az kedvezmény, mint akkor amikor vásárolunk egy telket, és azt beépítjük x időb belül, akkor mentességet kapunk? Amikor ráépítési megállapodást kötöttük, az ügyvédünk azt mondta, hogy majd a telekrész után kell fizetnünk.
Válaszát előre is köszönjük.
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Zita!
Pontosat a szerződés ismeretében tudnék mondani, de a ráépítés illetékmentes.
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

lldikó 22618 számú kérdésePest2008-01-09
T. Ügyvéd Úr!
15 évvel ezelőtt a gyerekek nevére vásároltuk meg a házunkat a nagyszülők és a mi (szülők) haszonélvezeti jogával. A nagyszülők nem laknak itt csak a gyerekek és mi szülők. Az lenne a kérdésem, hogy eladásnál ha valamelyik haszonélvező nem akarja aláírni az adás-vételi szerződést, akkor nem lehet eladni a házat?
Köszönettel: lldikó
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Ildikó!
Tehermentesen nem...
ahhoz a haszonélvezők hozzájárulása szükséges, hogy a haszonélvezeti jog megszűnjön, ami nyilván fontos a vevőnek.
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

zsuzsi 22617 számú kérdésePest2008-01-09
Tisztelt Ügyvéd Úr vettünk egy házat amelyet most tudtunk csak kifizetni azt szeretném megtudni öntöl hogy fontos e a volt tulajdonos mível gyámság alatt ál az átíratáshoz ? tisztelettel:J Zsuzsi!
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Zsuzsi!
Fontos, bizony! Ő fogja elismerni, hogy a teljes vételárat megkapta, ill. Ő adja meg a hozzájárulását az Önök tulajdonjogának bejegyzéséhez!
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Török Rozália 22616 számú kérdéseBács-Kiskun2008-01-09
Tisztelt Ügyvédnő!
Állatvédő szervezeti aktivista vagyok. Fülöpjakab külterületén a szomszéd szabadon tartott, elkóborló állatai(mely náluk a takarmányt feleszi, a kutyák a gyerekeket riogatják) kapcsán levélben kért segítséget a jegyzőtől a bejelentő, illetve kérte, nyugalmuk érdekében eljárni sziveskedjen. A jegyző ezt birtokvédelmi igényt tartalmazó kérelemként kezelte= illeték fizetése, majd jegyzőkönyv készült 15 napos határidővel. Szeretném kérni, telefon felhívhassam Önt, mert az állatvéd.tv. megsértésre került, kutyák oltatlanok, stb. S szeretném megkérdezni a bejelentés miért birtokvédelmi ügy. Bejelentőtől rendelkezésre áll az iratok fénymásolata, a jegyzővel beszéltem telefonon, melyből elmondanék részleteket.
Köszönettel várom segítségét a HEROSZ kkfházi szervezete és a kkfházi Fidó bácsi közhasznú szervezet vezetősége nevében.
dr.Baksa Erika ügyvéd válasza2008-01-09
Tisztelt Rozália !

Amennyiben a levelet író bejelentő a nyugalmuk érdekében kérte a jegyző eljárását, azért, mert a szabadon tartott állatok a bejelentő takarmányát feleszik, és gyermekeit riogatják, úgy – mivel a beadványokat tartalmuk alapján kell elbírálni – nyilvánvalóan birtokvédelmi ügynek értékelte a jegyző.
Ugyanakkor a jegyző hatáskörébe tartozik az eljárás az állatvédelmi tv. alapján is, tehát amennyiben az Önök közhasznú szervezete – amely szintén jogosult az állatvédelmi közigazgatási eljárásokban ügyfélként fellépni - bejelentést tesz az ilyenirányú törvénysértés miatt (állatok oltatlansága, stb.), úgy azt pedig annak tartalma alapján kell vizsgálnia és elintéznie. Őszintén szólva – álláspontom szerint – itt elsősorban nem jogi, hanem esetleg állatorvosi segítségre lenne szükség…, mert az ő igazolása, szakvéleménye bizonyító erővel bírna ebben a másik eljárásban, amelyet érdemes lenne megindítani mihamarabb.

Tisztelettel
dr.Baksa Erika ügyvéd
6000 Kecskemét, Rákóczi út 21.B.
+36 76 479605

drbaksae@t-online.hu

György 22615 számú kérdéseBudapest2008-01-09
Tisztelt ügyvéd Úr!

Elnézést kell kérnem, amiért nem Budapestiként, de Önhöz fordulok tanácsért. Nem óhalytom minősíteni más megyék ügyvédjeit, akik vállalták ezt a feladatot. Igen nagy elismeréssel figyelem azonban, ahogy és amilyen gyorsan választ kapnak az Önhöz fordulók. Ezért tettem én is ezt.
A probléma:
Lakásépítéshez szociálpolitikai támogatást igényelne fiatal házaspár. Részletesen tanulmányoztam az ezzel kapcsolatos jogszabályt, amelyből a tények alapján nem egyértelmű, hogy jogos-e igényük a támogatásra. Tényállás: feleségnek 50% lakástulajdona van, amelyet szülei vettek, lemondva vételi jogukról. A lakás azelőtt bérlakás volt. A szülők halálukig haszonélvezettel rendelkeznek. A tulajdonos nem lakik tulajdonában, tehát a lakáshasználati jog véleményem szerint a szülőké.
A gondom a következő: 50% tulajdonrész nem kizáró ok. Lakáshasználati joggal a tulajdonos nem rendelkezik, tehát eszerint ez sem kizáró ok. A tulajdonrészt viszont az iratok szerint vásárolta, (igaz hogy, kiskoru lévén még keresettel nem rendelkezett és a hátralevő részleteket a szülők fizetik) nem örökölte, vagy ajándékba kapta. Mivel a feltételek között az öröklés/ajándékozás a nem kizáró, nem tudom eldönteni, hogy jogosan igényelnék-e a szocpol támogatást? Ha a tulajnonosi állapot kizáró oknak számítana, van-e megnyugtató megoldás?
Várom megtisztelő válaszát: György
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt György!
Megértését kérem, de az Ön által említett ok miatt nem áll módomban a kérdésére válaszolni!
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Szilvia 22614 számú kérdéseBudapest2008-01-09
Tisztelt dr. Nagy Zoltán!

Válaszát tisztelettel köszönöm. Még egy kérdésem lenne: Amikor megvettük az önkormányzattól a lakást, 10 éves elidegenítési tilalmat jegyzett be a tulajdoni lapra, a 10 év majd csak 3 év múlva jár le.... Ebben az esetben is elidegeníthetem az ingatlant ajándékozással az egyik haszonélvező részére? Ha nem, akkor milyen lehetőségem van rá, hogy ne legyek tulajdonosként nyilvántartva?
Válaszát köszönöm!

Tisztelettel:
Tóth Szilvia.
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Szilvia!
Igen, de ebben az esetben az Önkormányzat hozzájárulása (is) szükséges az ügylethez.
Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

Judit 22613 számú kérdéseBudapest2008-01-09
2007 elején eladtam egy ingatlant 14 Mft-ért, és 2007. szeptemberében vásároltam egy ingatlant 15 Mft-ért. Most szabtak ki rám több mint 500 eFt vagyonszerzési illetéket. Kérdésem: az APEH, mint minden adat nyilvántartója, miért nem tud a kettős ügyletről, ill. van olyan rendelet, hogy nekem kell kérelmeznem a felmentésemet, de ehhez be kell fizetnem az illetéket, és visszaigényelnem a jogcím alapján a befizetett illetéket.
dr. Nagy Zoltán válasza2008-01-09
Tisztelt Szilvia!

Örüljön, hogy nem tud mindenről az APEH! :-)

A kedvezményt valóban Önnek kell kérelmeznie, de ehhez nem kell befizetni az illetéket, elég a kérelmet és az eladásról szóló szerződést eljuttani az Illetékhivatalhoz. Előbbit a www.ingatlanjog.hu oldal iratmintatárában megtalálja.

Tisztelettel
dr. Nagy Zoltán ügyvéd
1068 Budapest, Városligeti fasor 24.
+36 1 352 7290
www.drnagy-ugyved.hu
info@innosec.hu

<<< Előző 15 hozzászólás           Következő 15 hozzászólás >>>


Partnereink:

Az ingatlanjog.hu a MIOSZ ingatlanközvetítőit ajánlja:
















Az ingatlanjogi tanácsadás az IngatlanApro.hu képes ingatlanhirdetési weboldal támogatásával készül.





Cimkefelhő:
vételi jog elbirtoklás ingatlanok birtoka ingatlan zálogjog bérleti szerződés adatai öröklési illeték perköltség ingatlanjogi fogalmak adózás társasházakról ingatlan jogszabályok szerződéstervezetek vagyonszerzési illeték szerződésminta ajándékozási illetékmentesség webdesign ingatlanjogi problémák



Ingatlan - Add el magad



Albérlet, kiadó ingatlan
Kiadó lakás
Kiadó ház
Eladó ingatlan
Eladó lakás
Eladó ház
Ingyenes hirdetés feladása



Munka Magyarországon
Munka Magyarországon